Lediga uppdrag

Planeringen av regionslägret Velj!24 är i full gång. Nedan uppdaterar vi med information kring vilka uppdrag inom organisationen som det behövs en eller flera som vill engagera sig, det kommer fyllas på med fler uppdrag under våren.
Tipsa oss gärna om bra personer!

Hör gärna av dig till oss info@scoutlagerivast.se om du vill veta mer om någon av rollerna eller om du är intresserad av att vara med i planeringen i någon annan roll som inte står med nedan.

Under lägerveckan (samt för- och efterläger) behöver vi funktionärer för att kunna genomföra allt roligt som planeras.

Läko: Funktionärsansvarig

Du brinner för människor, har ett brett kontaktnät och har lätt för att knyta nya kontakter. Du är en trygg ledare och kan se hur en enskild persons insatser är viktig för att hela lägret ska bli en succé. Du är positiv, påhittig och gillar att lösa utmaningar. Funktionärsansvarig ansvarar för att rekrytera, utbilda, peppa och ta hand om lägrets funktionärer. Du arbetar tätt tillsammans med de andra funktionerna för att se till att det finns funktionärer till alla uppgifter. Förutom att hitta personer som kan hjälpa till på plats på lägret hjälper du övriga funktioner att rekrytera personer till olika ansvarsposter.

Program: Programansvarig (Läko)

Håller ihop programgruppen och för funktionen framåt.

Program: Vatten, Eld, Luft och Jord samt Spontan, Utmanarhäng och stora samlingar (Scen):

Alla våra grupper behöver förstärkas med fler som tillsammans skall skapa det som behöver förberedas inför lägret. Det handlar om att göra bra instruktioner, planera alla inköp och göra hela programmet klart för lägerstarten.

Mat: Funktionärskök

Funktionen Mat behöver dig som vill planera och laga mat till alla våra glada funktionärer under veckan. Du bör ha erfarenhet av att planera och laga mat till större grupper.

Mat: Café

Matfunktionen söker ytterligare en person att ansvara för Café tillsammans med nuvarande caféansvarig. Tillsammans skapar ni en plats för trevliga fikastunder och samtal på lägret!

Plats: Tältbyggledare

Platsfunktionen söker en person som kan vara tältbyggledare. På lägerområdet ska ett antal större tält resas och Plats behöver en eller flera personer som kan leda bygget av hyrda och lånade tält.

Lägerdagis

Planera aktiviteter och delta på ett lägerdagis där yngre barn kan vara under dagen medan deras föräldrar har uppdrag som funktionärer på lägret. Vi har idag en ansvarig som gärna skulle vilja ha en kompis att planera tillsammans med.

Är du intresserad av något av dessa uppdrag?
Skicka ett mail till oss på info@scoutlagerivast.se.